Aanmelden & Intake
U meld zich aan waarna een intake met u wordt gedaan. De intake houdt in dat u een korte digitale Quickscan doorloopt, waarna u een persoonlijk adviesgesprek heeft met een adviseur van Stichting BNK. Vanuit norm van Stichting BNK worden uw kennis en ervaring in beeld gebracht.

EVC test/Portfolio
U doorloopt vervolgens de digitale EVC-tool van Stichting BNK. In de EVC-tool beantwoordt u op een gestructureerde manier vragen om uw ervaring en kennis in beeld te brengen en verwerkt u aanvullende gegevens die uw ervaring onderbouwen. Zo bouwt u een portfolio op. Gedurende dit traject wordt u begeleid door een portfoliobegeleider.

Assessment
Op basis van de informatie uit uw portfolio vindt een beoordeling plaats door een EVC-beoordelaar (assessor). Uw complete portfolio wordt zorgvuldig met u doorgenomen in een assessment. Het resultaat van de EVC-procedure en uw ontwikkelde ervaring worden weergegeven in een erkend Ervaringscertificaat met daarbij het branchediploma.

Het kwaliteitsregister
Na het behalen van uw branchediploma kunt u zich inschrijven on het kwaliteitsregiser. Ook kunt u kiezen om zich verder te ontwikkelen tot registerkleurvormgever.